Wednesday, May 30, 2012

BAGAIMANA GLA COMPLEX MEMBANTU DALAM KESIHATAN & KESUBURAN WANITA

GLA Complex Shaklee merupakan kombinasi minyak borage yang mengandungi asid gamma linolenik (GLA), asid linolenik (LA), minyak bunga matahari dan vitamin E.

Ia menggalakkan rasa kelegaan semasa kitaran haid bulanan. Biasanya asid gamma linolenik digunakan secara tradisional bagi melegakan kesakitan semasa datang haid, sakit kepala, mengatur kitaran haid dan melegakan tanda-tanda putusnya haid.

Apa kebaikan GLA?

Membantu melicinkan kulit, membantu menstabilkan hormon, menambahkan kekuatan pelekatan sel(cellular “glue” ) yang dipanggil E-cadherin (mengelakkan kanser), membantu hubungan suami isteri, mengurangkan PMS disamping dapat mengurangkan kolesterol.

Irregular Period atau kitaran haid tidak teratur adalah antara masalah yang tidak boleh dipandang remeh terutamanya bagi pasangan yang ingin menimang cahaya mata. Kerana ini sedikit sebanyak menjadi faktor ketidaksuburan di pihak isteri.
 
Kenapa perlu mempunyai kitaran haid yang teratur?

Ovulasi berlaku semasa kitaran haid iaitu pada hari ke 14 dari hari pertama kedatangan darah haid. Kitaran haid (period cycle) yang teratur setiap bulan memudahkan untuk anda mengetahui waktu subur dan merancang untuk mendapatkan anak.

Apakah keistimewaan Shaklee GLA Complex berbanding Evening Primrose Oil (EPO) jenama lain?
 
Evening Primrose Oil diambil daripada bunga evening primrose (EP). Benih bunga liar EP mengandungi sehingga 25% asid lemak penting termasuk Linoleic Acid (LA) dan Gamma-Linoleic Acid (GLA). Asid lemak mempunyai banyak fungsi dan sangat penting kepada tubuh kita terutamanya wanita. EPO supplement perlu mempunyai sekurang-kurangnya 8% GLA complex.
Jika anda berminat untuk mendapatkan produk ini, cuma perlu email saya di nourimirza09@gmail.com atau hubungi 019-2878326 pada bila-bila masa. Saya sedia memberi panduan dan perkhidmatan terbaik untuk anda. InsyaAllah.
 
* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.
 

No comments:

Post a Comment